ROWEROWE-LESZNO.pl

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

LESZNO-OSIECZNA: Czy to jest jeszcze ścieżka rowerowa?

Email Drukuj PDF

RAPORT SPECJALNY:

"Czy to jest jeszcze ścieżka rowerowa?" - najnowsze informacje w sprawie apelu środowiska rowerzystów dotyczącym ścieżki rowerowej łączącej Leszno z Osieczną.

 

 

 

 

AKTUALNOŚCI:

  • 24.06.2014.: Drogowcy przystąpili do wymiany nawierzchni ścieżki rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej między Lesznem a Osieczną. Rowerzyści będą mogli jeździć po nowej nawierzchni asfaltowej już od czwartku. - CZYTAJ WIĘCEJ

  • 06.06.2014.: Po dwóch latach udało się przekonać zarządcę drogi i ścieżki rowerowej między Lesznem a Osieczną do zmiany technologii. Najnowszy planowany remont zakończy się wylaniem asfaltu. - CZYTAJ WIĘCEJ

  • 05.06.2014.: Poseł Łukasz Borowiak interweniował u Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w sprawie naprawy zniszczonego fragmentu ścieżki rowerowej na rogatkach Osiecznej. Jak informuje zarządca drogi naprawa nastąpi po ocenieniu szkół przez firmę ubezpieczeniową. - CZYTAJ WIĘCEJ

  • 28.05.2014.: Intensywne opady deszczu w regionie spowodowały oprócz uszkodzenia nawierzchni dróg i obsunięcia ziemi także zniszczenie fragmentu ścieżki rowerowej przy rogatkach Osiecznej. Trakt jest nieprzejezdny - CZYTAJ WIĘCEJ

  • 21.03.2014.: Do końca lipca ma zostać naprawiony kolejny odcinek ścieżki rowerowej między Lesznem a Osieczną. Remont jest skutkiem interwencji posła Łukasza Borowiaka u zarządcy drogi o stan traktu - CZYTAJ WIĘCEJ

  • 04.03.2013.: W Sądzie Rejonowym w Lesznie rozpoczął się proces w sprawie wrześniowego wypadku na ścieżce rowerowej łączącej Leszno z Osieczną. - CZYTAJ WIĘCEJ

  • 24.01.2013.: Firma InterRisk, ubezpieczyciel Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich odmówił wypłaty odszkodowania. Teraz Michał Kanci, który uległ wypadkowi na ścieżce zamierza dla zasady walczyć o sprawiedliwość w procesie cywilnym. Warto dodać, że jest więcej rowerzystów którzy mieli niemiłe przygody na ścieżce rowerowej – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie aż o pięciu osobach w podobnej sytuacji  - CZYTAJ WIĘCEJ

  • 20.11.2012.: Ciąg dalszy tematu pozwu za zły stan nawierzchni ścieżki rowerowej z Leszna do Osiecznej. Odmiennego zdania niż rowerzyści są urzędnicy z Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.CZYTAJ WIĘCEJ

  • 31.10.2012.: Pan Michał, leszczyński rowerzysta jadąc we wrześniu ścieżką z Leszna do Osiecznej wpadł w koleiny, w wyniku czego uszkodził obojczyk i złamał żebra. Teraz walczy o odszkodowanie - CZYTAJ WIĘCEJ

  • 21.10.2012r.: Rozpoczął się remont około sześćset metrowego odcinka ścieżki rowerowej z Leszna do Osiecznej. - CZYTAJ WIĘCEJ

  • 16.08.2012r.: Pomimo skarg i apeli rowerzystów (również tych uczestniczących w lipcowej Leszczyńskiej Masie Krytycznej) że lepszy jest asfalt niż kostka oraz interwencji leszczyńskich samorządowców – włodarzy Leszna, Osiecznej oraz Powiatu Leszczyńskiego, Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich właśnie ogłasza przetarg – na fragmencie ścieżki ułożą kostkę niefrezowaną. Kosztorys zakłada wydanie około 150 tysięcy złotych.

  • 13.08.2012r.: Marek Kmiecik, Dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich: „zamiast obecnej nawierzchni z mieszanki optymalnej – zostanie ułożona kostka betonowa” - CZYTAJ WIĘCEJ

  • 27.07.2012.: 37 rowerzystów wzięło udział w manifestacji pod nazwą Leszczyńska Masa Krytyczna, którego celem było zwrócenie na fatalny stan ścieżki rowerowej - CZYTAJ WIĘCEJ

  • 27.07.2012r.: Tomasz Malepszy: położyć asfalt na ścieżce - CZYTAJ WIĘCEJ

  • 25.07.2012r.: Krzysztof Jóźwiak, zastępca dyrektora Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich: „Nawierzchnia z mieszanki optymalnej ma ten defekt, że w okresach silnych opadów deszczu jest rozmywana” - CZYTAJ WIĘCEJ

  • 24.07.2012r.: Sprawą zainteresował się również poseł Łukasz Borowiak, w piśmie do Zarządu Dróg Wojewódzkich wnioskował o naprawę niektórych fragmentów ścieżki. Poseł chce jednak przekonać zarządców drogi by zmienili jej nawierzchnię - ZOBACZ WIĘCEJ

  • 23-27.07.2012r.: Tematem zainteresowały się lokalne media: portal leszno.naszemiasto.pl (ZOBACZ), portal Leszno24.pl (ZOBACZ), Telewizja Leszno (ZOBACZ) oraz Radio Elka (ARTYKUŁ, zapowiedzi Masy Krytycznej na antenie o godz. 7:50 i 14:50), Radio Eska (nagłaśniają w blokach Eska Summer City)

  • 20.07.2012r.: Podczas 8. Leszczyńskiej Masy Krytycznej  zostanie poruszony temat tej ścieżki rowerowej – CZYTAJ WIĘCEJ

  • 23-27.06.2012r.: Ostatnio zrobiło się głośno wokół nawierzchni drogi rowerowej prowadzącej z Leszna do Osiecznej. Sprawą jako pierwszy zainteresował się dziennikarz Panoramy Leszczyńskiej. Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej temu problemowi.

Jak się okazało kilka dni później (27. czerwca 2012r.) na ścieżce przeprowadzone zostały prowizoryczne naprawy polegające m.in na ułożeniu kilkunastu płyt chodnikowych tuż przy stojaku rowerowym.


Fot. S. Skrobała, panorama.media.pl

ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ Z 23.06.2012r.

Jak informował portal panorama.media.pl "poprzednie naprawy skończyły się tym, że woda omija "wbity" w ziemię asfalt, tworząc wyrwy obok. Ziemie jest rozmyta, miękka, bardzo trudno jest przejechać odcinek od stojaka rowerowego upamiętniającego wiceprezydenta Leszna Zdzisława Adamczaka, aż do pierwszego zjazdu (jadąc w stronę Osiecznej) (…). W tej chwili jest tam tak niebezpiecznie, że rowerzyści ostrzegają się wzajemnie przed występującym zagrożeniem".

Również do nas docierały sygnały m.in. o upadkach i bliskim kontakcie twarzy z nawierzchnią ścieżki.

"Get the Flash Player" "to see this gallery."

Czy taki ciąg rowerowy można nazwać ścieżką (drogą) rowerową?

Cytując jeden z artykułów z portalu PolskaNaRowery.pl można odnieść wrażenie że nie:

„Czego możemy wymagać? Polskie przepisy, choć marne, definiują kilka rzeczy, których możemy domagać się od urzędników. Przede wszystkim możemy domagać się równej nawierzchni drogi rowerowej. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z dnia 14 maja 1999 r.) posiada rozdział 9 poświęcony drogą rowerowym. W rozdziale tym (bardzo krótkim zresztą) znajduje się § 48 punkt 1. Nas najbardziej interesuje jego ostatnie zdanie:

* [Wysokość progów i uskoków na ścieżce rowerowej nie powinna przekraczać 1 cm. ]

Oznacza ono, że jakikolwiek krawężnik, dziura lub nierówność, która ma wysokość (lub głębokość) powyżej 1 centymetra jest niezgodna z prawem i powinna zostać usunięta.”